Poprawianie omyłek przez zamawiającego
Zamawiający może poprawić w ofercie niektóre błędy wykonawcy, o ile nie stanowi to zmiany treści oferty. Należy jednak pamiętać, że w przypadku omyłek pisarskich i rachunkowych muszą to być omyłki oczywiste.
Prawidłowy przebieg postępowania o przyznanie zamówienia publicznego zakłada, że wykonawca złoży poprawną ofertę, zgodną ze sformułowanymi przez zamawiającego oczekiwaniami. O ile obowiązkiem wykonawców walczących o pozyskanie zamówienia jest złożenie takiej oferty, o tyle obowiązkiem zamawiającego jest dokonanie rzetelnej i zgodnej z przepisami czynności badania i oceny złożonych ofert. Zbyt rygorystyczne i sformalizowane podejście do przestrzegania schematu przeprowadzania postępowań prowadziło w przeszłości do odrzucania ofert wartościowych z punktu widzenia interesów zamawiającego. W celu minimalizowania zjawiska odrzucania dobrych ofert na realizację zamówień publicznych ustawodawca wprowadził przepis art. 87 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: upzp) .
