Ewidencja kosztów na kontach zespołu 4
Czy nasza jednostka (jednostka budżetowa - administracja rządowa niezespolona) stosuje prawidłowe zasady ewidencjonowania kosztów? Czy możemy ujmować koszty bieżące na koncie 400 wraz ze szczegółową ewidencją analityczną według podziałek klasyfikacji budżetowej, a koszty amortyzacji na koncie 401, tak jak to było przed zmianą planu kont, czy też obowiązkowo należy zastosować ewidencję kosztów bieżących na kontach 401-405 i 409, a amortyzacji na koncie 400? Przy przyjęciu takich zasad sugerowaliśmy się interpretacją, że ewidencja kosztów na koncie 400-405 i 409 w jednostkach objętych rozporządzeniem dotyczącym szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont jest jedną z zasad możliwych do stosowania (§ 16 ust. 2) i jednostka może ustalić w swojej polityce rachunkowości metodę, która będzie stosowana. W naszej polityce rachunkowości przyjęliśmy zasadę kosztów prostych w układzie rodzajowym.
