Procedura odbioru dostawy wyposażenia w komendzie Policji
Komenda Policji zamówiła u dostawcy urządzenia do zapewniania łączności wraz z akcesoriami (radiotelefony, zestawy nagłowne, ładowarki stacjonarne i samochodowe, zapasowe akumulatory, futerały, zaczepy na paski oraz paski na ramię). Po odebraniu urządzeń od dostawcy i zapłaceniu należności za dostawę okazało się, że dodatkowe wyposażenie urządzeń było niezgodne ze specyfikacją stanowiącą część zawartej z kontrahentem umowy i nie mogło być używane z zakupionymi urządzeniami, uniemożliwiając ich użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem (po wydaniu radiotelefonów funkcjonariuszom zauważono, że dostarczono futerały na modele radiotelefonów bez klawiatury zamiast na modele z klawiaturą). Komendant Policji podjął więc decyzję o dokupieniu właściwych futerałów - co spotkało się z zarzutami organu kontroli, który obwinił go o niegospodarność (z jednej strony chodziło o poniesienie dodatkowych wydatków, z drugiej - o niewyegzekwowanie od dostawcy kar umownych za nieprawidłowe wywiązanie się z umowy). Czy komendant powinien ponosić odpowiedzialność z tego tytułu, skoro pracownik jednostki dokonujący odbioru wyposażenia nie wniósł żadnych uwag do sposobu realizacji umowy?
