Kiedy należy wyodrębnić ewidencję szczegółową dla wydatków z dotacji udzielonych z budżetu państwa
Samorządowa jednostka budżetowa, która w imieniu JST realizuje bezpośrednio zadania z zakresu administracji rządowej, prowadzi ewidencję księgową dla wydatków z dotacji na te zadania. Łącznie z wydatkami z dotacji księgowane są wydatki z zadań własnych. Czy należy wyodrębnić ewidencję szczegółową dla wydatków z dotacji celowych?
STAN FAKTYCZNY: Jednostka samorządu terytorialnego (dalej: JST) realizuje powierzone zadania z zakresu administracji rządowej, otrzymując na ich wykonanie dotacje celowe udzielone z budżetu państwa. Dotychczas, z uwagi na małe kwoty, wydatki z dotacji księgowane były przez samorządową jednostkę budżetową podległą JST, która bezpośrednio wydatkowała te środki, łącznie z wydatkami własnymi na zadania własne JST. Księgowanie wydatków z dotacji celowej i wydatków własnych ujmowane było w tym samym rozdziale i paragrafie klasyfikacji budżetowej. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
