Decyzja ratalna w sprawozdaniu Rb-27S
Jak wykazywać w sprawozdaniu Rb-27S decyzję o rozłożeniu na raty zaległości podatkowych z tytułu opłaty za odpady wykraczające poza okres sprawozdawczy?
STAN FAKTYCZNY: Decyzją z 15 lutego 2015 r. rozłożono na raty zaległości z tytułu opłaty za odpady w kwocie 9000 zł. W decyzji ustalono następujące terminy zapłaty zaległości:
● I rata płatna do 10 kwietnia 2015 r. w kwocie 1000 zł,
● II rata płatna do 10 czerwca 2015 r. w kwocie 1000 zł,
● III rata płatna do 10 sierpnia 2015 r. w kwocie 1000 zł,
● IV rata płatna do 10 października 2015 r. w kwocie 1000 zł,
● V rata płatna do 10 grudnia 2015 r. w kwocie 1000 zł,
● VI rata płatna do 10 lutego 2016 r. w kwocie 1000 zł,
● VII rata płatna do 10 kwietnia 2016 r. w kwocie 1000 zł,
● VIII rata płatna do 10 czerwca 2016 r. w kwocie 1000 zł,
● IX rata płatna do 10 sierpnia 2016 r. w kwocie 1000 zł.
Jak wykazać taką decyzję w kolejnych sprawozdaniach Rb-27S? Który ze sposobów jest poprawny?
Sposób I
● W sprawozdaniu sporządzanym na 31 marca 2015 r. należy wykazać skutek w kwocie 9000 zł (żadna z rat nie została wpłacona).
● W sprawozdaniu na 30 czerwca 2015 r. należy wykazać skutek w kwocie 7000 zł (9000 zł - 2000 zł = 7000 zł; zaległość pomniejszona o dwie zapłacone raty).
