Opłata reklamowa - nowa opłata lokalna
Od 11 września 2015 r. opłata reklamowa jest kolejną opłatą lokalną. Rada gminy może wprowadzić taką opłatę od umieszczonych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych.
Opłatę reklamową można pobierać jedynie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Kluczowe znaczenie mają tu przepisy wprowadzone przez radę gminy, która może ustalić w formie uchwały:
● zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń,
● ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
W znowelizowanych przepisach ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym określono definicje ustawowe: reklamy, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego, szyldu, krajobrazu i krajobrazu priorytetowego. Definicje te obowiązują m.in. na potrzeby wymiaru opłaty reklamowej.
