Zarządzanie nieruchomością gminną
Zarządzanie nieruchomością gminną
Uprzejmie proszę o interpretację art. 189 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Co należy rozumieć pod pojęciem zarządzania nieruchomością gminną? Czy kierownik, dyrektor lub pracownik ośrodka sportu i rekreacji lub campingu wraz z polem namiotowym, gdzie prowadzona jest działalność polegająca na wynajmowaniu domków, dzierżawie terenu, powinien posiadać licencję zarządcy? pyta Czytelniczka. Szkoły, szpitale, budynek urzędu miasta, spółki komunalne zarządzające mieniem gminy są zobowiązane do tego, aby to czyniła osoba z licencją zarządcy. Przedsiębiorstwa państwowe posiadające hotel wydzierżawiony spółce i administrowany przez tę spółkę jest zobowiązany do zatrudnienia licencjonowanego zarządcy.
Zgodnie z art. 189 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2000 r. nr 46, poz. 543.), nieruchomości wchodzące w skład m.in. gminnego zasobu nieruchomości mogą być zarządzane wyłącznie przez zarządców licencjonowanych albo przez przedsiębiorców zatrudniających takich zarządców do wykonywania czynności zarządzania. Wyłonienie zarządcy lub przedsiębiorcy powinno nastąpić na podstawie przepisów ustawy z 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych.
