Terminologiczne zamieszanie
Usługi w zakresie kultury jako przedmiot zamówień publicznych
Terminologiczne zamieszanie
Usługi w zakresie kultury jako przedmiot zamówień publicznych
Punktem wyjścia dla dookreślenia pojęcia usług w zakresie kultury jest niewątpliwie ich wykaz z obowiązujących klasyfikacji statystycznych, w których usługi są branżowo pogrupowane. Takie proste przełożenie nie jest jednak do końca właściwe.
Od 26 października 2001 r. obowiązuje nowy ust. 2 art. 6 ustawy z 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 1998 r. nr 119, poz. 773 z późn. zm.), stwierdzający m.in., iż przepisów tej ustawy, dotyczących publikacji ogłoszeń o planowanych zamówieniach publicznych, terminów, wadiów, przesłanek wyboru trybu w przypadku udzielania zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego, dwustopniowego, negocjacji z zachowaniem konkurencji lub zapytania o cenę oraz obowiązku zatwierdzenia w tych przypadkach trybu przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy, nie stosuje się do usług w zakresie kultury (por. pkt 9 tego przepisu).
