Gazeta Samorządu i Administracji 3/2005 z 31.01.2005, str. 17
Data publikacji: 24.01.2005
Refundacja wydatków w ZPORR
Jak przygotować wniosek o płatność
Wniosek o płatność powinien być sporządzony na odpowiednim formularzu uwzględniającym dane identyfikacyjne, nazwę i numer projektu, wydatki kwalifikowane w podziale na dziedziny interwencji, wykaz źródeł finansowania, ewentualne przychody oraz zestawienia dokonanych potrąceń.
Każdy z beneficjentów pomocy unijnej, którego projekt zostanie zatwierdzony do realizacji, będzie otrzymywał kolejne transze dotacji na podstawie przedłożonych do instytucji pośredniczącej (wojewody) wniosków o refundację poniesionych wydatków. Nieprawidłowości we wniosku o przekazanie środków mogą spowodować zablokowanie ich wypłaty.
Wnioski o płatność
Refundacja dokonanych i udokumentowanych kwalifikowanych wydatków jest przekazywana w formie Udokumentowanie kwalifikowanych wydatków następuje zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. nr 121, poz. 591 z późn. zm.), który szczegółowo wskazuje cechy prawidłowo sporządzonego i opisanego dowodu księgowego. Płatności okresowe są rozliczane w terminie do dwóch miesięcy od momentu złożenia wniosku o płatność do instytucji pośredniczącej. Należy przy tym podkreślić, iż terminy są liczone od momentu wpływu wniosku spełniającego wszystkie wymogi formalne. Wniosek o płatność powinien być sporządzony na odpowiednim formularzu, uwzględniającym dane identyfikacyjne instytucji wdrażającej (Ministerstwa Gospodarki i Pracy) oraz beneficjenta, nazwę i numer projektu, wydatki kwalifikowane w podziale na dziedziny interwencji, wykaz źródeł finansowania, ewentualne przychody oraz zestawienia dokonanych potrąceń. Wzór formularza został określony w rozporządzeniu ministra gospodarki i pracy z 22 września 2004 r. w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz. U. nr 216, poz. 2205 i 2206).
