Gazeta Samorządu i Administracji 2/2006 z 23.01.2006, str. 20
Data publikacji: 01.07.2018
Audyt potwierdza wiarygodność projektu (1)
Audyt zewnętrzny prowadzi do uzyskania podstaw do potwierdzenia wiarygodności danych, zarówno liczbowych, jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez beneficjenta dokumentach związanych z realizowanym projektem. Jego celem jest zwiększenie pewności beneficjenta oraz instytucji wypłacających środki, że projekt jest realizowany prawidłowo.
Umowy zawierane przez beneficjentów realizujących projekty w Zintegrowanym Programie Operacyjnym Rozwoju Regionalnego (ZPORR) nakładają na nich konieczność przeprowadzania audytu zewnętrznego realizowanych projektów. Instytucja audytu zewnętrznego jest nowym rozwiązaniem, które do chwili obecnej nie doczekało się odrębnego uregulowania. W sposobie i celach realizacji audytu zewnętrznego odpowiednio stosuje się w bardzo szerokim zakresie już istniejące regulacje, m.in. ustawę z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 249, poz. 2104), ustawę z 13 października 1994 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie (Dz.U. z 2001 r. nr 31, poz. 359 z późn. zm.).
