Zarządzanie czasem podczas rozmowy oceniającej
Merytoryczna strona rozmowy będącej częścią procesu oceny kwalifikacyjnej pracownika to ważny element. Niemniej umiejętności jej prowadzenia, zwłaszcza zarządzania czasem jej trwania, zwiększają obiektywizm i wiarygodność oceny.
Rozmowa oceniająca, podobnie jak rozmowa kwalifikacyjna, narada kierowników w poziomej strukturze firmy, organizacji czy instytucji oraz inne sytuacje dialogowe jest przykładem aktu komunikacji, którego efektem ma być wytworzenie się adekwatnego do celu stanu rzeczy. W przypadku dokonywania oceny - zhierarchizowanie pracownika w strukturze ze względu na poziom jego pracy.
Każde ze zjawisk, które nazwiemy sytuacją komunikacyjną, wymaga zarządzania czasem, czyli takiej organizacji przebiegu procesu przekazu i odbioru informacji, który ma zaplanowany czas trwania oraz powoduje werbalną czytelność wypowiedzi (pytań i komentarzy) dostosowanych do czasowego podziału rozmowy na jej fazy.
