ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Prawidłowe poprawianie omyłek przez zamawiającego w ofercie przetargowej
Nowelizacja ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, z września 2008 r., pozwala na poprawianie nie tylko oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych, ale również błędów polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją. Jest to jednak możliwe pod pewnymi warunkami.
Nowelizacja (ustawa z 4 września 2008 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw) ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: Pzp) skomplikowała sytuację zamawiającego dotyczącą poprawiania omyłek.
Ustawodawca uchylił art. 88 Pzp, w którym określone były zasady poprawiania omyłek rachunkowych, pozostawiając w tym zakresie zamawiającemu wolną rękę, co do wyboru sposobu działania.
W myśl nowych przepisów są omyłek:
