Gazeta Samorządu i Administracji 23/2010 z 01.12.2010 [dodatek: Gazeta Samorządu i Administracji, str. 51]
Data publikacji: 24.11.2010
ODPADY
Odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości niemających wymaganych umów
Na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach upoważniony przez radę gminy kierownik zakładu budżetowego wystawia decyzję dotyczącą tzw. wykonania zastępczego odnośnie do odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli wymaganych ustawą umów na wywóz śmieci. Następnie zakład budżetowy fizycznie odbiera odpady od tychże osób. Kto powinien zapłacić za wykonaną usługę zakładowi i na jakiej podstawie, kto wystawia tytuł wykonawczy dla ściągnięcia należności wynikających z wystawionych decyzji (kierownik zakładu jest upoważniony wyłącznie do wydania decyzji) oraz kto jest właściwy do ściągania należności jako organ podatkowy - wójt czy urząd skarbowy?
