Oświata
Likwidacja szkoły samorządowej
Samorząd, chcąc zlikwidować szkołę z końcem roku szkolnego, musi rozpocząć działania w tym kierunku już na początku roku kalendarzowego. Jakie podjąć uchwały i kiedy rozpocząć rozmowy z rodzicami - to wszystko należy zaplanować wcześniej.
Organ prowadzący ma obowiązek, co najmniej na sześć miesięcy przed terminem likwidacji szkoły, zawiadomić o tym zamiarze:
● rodziców uczniów (w przypadku szkoły dla dorosłych - uczniów),
● właściwego kuratora oświaty,
● organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego (JST) właściwej do prowadzenia szkół danego typu (art. 59 ust. 1 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty; dalej: u.s.o.).
Określenie roku szkolnego
Szkoła publiczna, zgodnie z art. 59 ust. 1 u.s.o., może być zlikwidowana przez organ prowadzący:
● z końcem roku szkolnego,
● po zapewnieniu uczniom kontynuowania nauki w innej szkole publicznej tego samego typu, a także o tym samym lub zbliżonym profilu kształcenia ogólnozawodowego (w przypadku liceum profilowanego) albo kształcącej w tym samym lub zbliżonym zawodzie (w przypadku szkoły zawodowej).
