Informatyzacja
Metryka sprawy w postępowaniu podatkowym
Od 7 marca 2012 r. obowiązuje ustawa z 15 lipca 2011 r. zmieniająca przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Ordynacji podatkowej. Nowelizacja nałożyła na osoby prowadzące sprawy w postępowaniu podatkowym obowiązek założenia i aktualizowania tzw. metryki sprawy. Wprowadzenie tego obowiązku ma na celu zobligowanie podmiotów do dokładnego określania treści czynności dotyczących danej sprawy, a podejmowanych w postępowaniu podatkowym przez poszczególne osoby. Ponadto prowadzenie metryki sprawy ułatwia kontrolowanie działań dokonywanych przez konkretnych pracowników.
Metryka sprawy - wraz z dokumentami, do których ona odsyła - stanowi obowiązkową część akt sprawy i powinna być na bieżąco aktualizowana. Metrykę zakłada i aktualizuje osoba prowadząca sprawę w postępowaniu podatkowym. Może mieć ona formę pisemną lub elektroniczną. Jeśli metryka jest prowadzona w formie elektronicznej, osoba prowadząca sprawę:
