Doręczenie decyzji w postępowaniu administracyjnym
Decyzja administracyjna rozpoczyna swój byt prawny w momencie udostępnienia jej stronom postępowania w sposób niebudzący wątpliwości. Z zasady robi się to pisemnie, choć są w tym względzie wyjątki.
Rozstrzygnięcia wydawane przez organy administracyjne powinny być w sposób niebudzący wątpliwości udostępniane stronom postępowania. W związku z tym w art. 109 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.) wprowadzono zasadę, że decyzję administracyjną doręcza się stronom - co do zasady - na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wydanie aktu administracyjnego powoduje, że dla organu zostaje załatwiona sprawa, a decyzja od tego momentu rozpoczyna swój byt prawny. Doręczenie decyzji oznacza natomiast zakomunikowanie stronie zawartego w tym akcie rozstrzygnięcia (wyrok WSA w Warszawie z 8 września 2011 r., sygn. akt V SA/Wa 1227/11).
