Nowe zasady udzielania pomocy de minimis
Przedsiębiorcy będą musieli zliczać otrzymaną pomoc de minimis. Dla organów publicznych, w tym m.in. jednostek samorządu terytorialnego, oznacza to obligatoryjny obowiązek wystawiania zaświadczeń o przyznanej pomocy tego typu. Obecnie wiele urzędów nie chce wystawiać takich zaświadczeń.
1 lipca 2014 r. weszło w życie rozporządzenie Komisji (WE) nr 1407/2013 z 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (dalej: rozporządzenie o pomocy de minimis).
- Nowe przepisy dotyczą wielu istotnych kwestii, choć podstawowe założenia zasad udzielania pomocy de minimis pozostają bez zmian - informuje Łukasz Czekański, doradca podatkowy w kancelarii Wierciński, Kwieciński, Baehr.
Najważniejsze zmiany dotyczą m.in.:
