Stanowisko urzędnika samorządowego a dodatkowa praca zarobkowa
Stanowisko pracownika samorządowego to funkcja publiczna, która pociąga za sobą obwarowania związane z zatrudnieniem i pełnieniem innych funkcji, poza wykonywanymi obowiązkami służbowymi. Jednym z takich obostrzeń są regulacje dotyczące podejmowania innego zatrudnienia oraz prowadzenia przez pracowników samorządowych działalności gospodarczej.
Czy osoba zatrudniona w administracji samorządowej na stanowisku urzędniczym lub kierowniczym stanowisku urzędniczym może podjąć dodatkowe zatrudnienie lub prowadzić działalność gospodarczą? To zależy od kilku czynników.
Grupa zainteresowania
Pracownik samorządowy to osoba zatrudniona w urzędach marszałkowskich, starostwach powiatowych, urzędach gmin, jednostkach pomocniczych gmin, gminnych i samorządowych jednostkach budżetowych, wojewódzkich i powiatowych samorządowych jednostkach organizacyjnych, biurach (ich odpowiednikach) związków jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych zakładów budżetowych utworzonych przez te związki oraz biurach (ich odpowiednikach) jednostek administracyjnych jednostek samorządu terytorialnego (art. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych; dalej: u.p.s.). Pracownicy samorządowi są zatrudniani na stanowiskach:
