Projekt budżetu jednostek samorządu terytorialnego na 2016 rok
Do 15 listopada 2015 r. zarząd jednostki samorządu terytorialnego musi sporządzić i przedłożyć radzie lub sejmikowi oraz regionalnej izbie obrachunkowej projekt budżetu na 2016 rok.
Dzień ten wypada w tym roku w niedzielę. Zdrowy rozsądek podpowiada, że powinien być przesunięty na poniedziałek, jednak w przepisach ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: u.f.p.) brakuje regulacji w tym zakresie. Podmioty publiczne wykorzystują w takiej sytuacji art. 12 § 5 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, który stanowi, że za ostatni dzień terminu uważa się następny dzień po dniu lub dniach wolnych od pracy. Prawdziwym problemem samorządów będzie jednak planowanie dochodów na przyszły rok, które zwłaszcza w przypadku gmin, może być obarczone wieloma niewiadomymi.
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego (JST) sporządza i przedkłada w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy organowi stanowiącemu JST i regionalnej izbie obrachunkowej (RIO) projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i inne materiały określone w uchwale rady w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej (dalej: uchwała proceduralna). Przewiduje to art. 238 ust. 1 u.f.p.
