Wewnętrzne public relations w organizacji pozarządowej
Public relations jest istotną dziedziną życia gospodarczego i społecznego, która odgrywa również coraz ważniejszą rolę w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi. Warto zatem uwzględnić szczególne znaczenie marki organizacji w budowaniu stabilnych podstaw jej funkcjonowania i finansowania. Jedną z takich strategii jest stworzenie sprawnego PR wewnątrz organizacji.
Działalność organizacji pozarządowej w znacznej mierze uzależniona jest od sposobu, w jaki postrzega ją różnorodna "publiczność" - od tego zależą jej możliwości oraz efektywność działania. Kwestia reputacji jest bowiem jednym z najistotniejszych elementów budowania trwałych więzi między organizacjami non profit a przedstawicielami mediów, darczyńcami i sponsorami.
Czym w ogóle jest PR w organizacji pozarządowej
Public relations (zwane też kolokwialnie "pijarem" czy w skrócie PR) w organizacji pozarządowej to kształtowanie stosunków organizacji z jej otoczeniem. Celem działań public relations jest dbałość o dobry wizerunek, akceptację i życzliwość wobec działań danej organizacji. Niezależnie od tego, w jak dużym stopniu organizacja realizuje swoją misję i działa społecznie - funkcjonuje w świecie, który rządzi się realiami rynkowymi. Dobry wizerunek, a także wyrazista i rozpoznawalna marka sprawiają, że organizacja jest pozytywnie kojarzona, i pomagają w dotarciu nie tylko do przyszłych beneficjentów, ale także w uzyskaniu przychylności potencjalnych partnerów, mediów czy sponsorów. W ostatecznym rozrachunku czynniki te przyczyniają się zatem do rozwoju organizacji.
