Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-09-16

Jak rozliczyć reklamacje usługi wykonywanej poza granicami

Spółka nasza wykonuje usługi uszlachetniania poza granicami Polski, na terenie Niemiec (m.in. czyścimy odlewy). Wystawiamy faktury sprzedaży, wyceniając po średnim kursie NBP. Zdarza się, iż kontrahent niemiecki, reklamując wykonaną usługę, wystawia dla nas tzw. obciążenie (odlewy do nas nie wracają), na podstawie którego my pomniejszamy sprzedaż.

PROBLEM
1) Czy taka informacja, jak obciążenie od kontrahenta niemieckiego, może być podstawą do obniżenia przychodu, czy musi być zachowana jakaś forma faktur korygujących z naszej strony?
2) Po jakim kursie wyceniać reklamacje odlewów - z chwili, gdy pierwotnie opuściły teren Polski, czy po kursie, gdy wystawiono reklamację?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00