Porada
Czy przekazanie produktów ambasadorom marki jest kosztem podatkowym
Spółka akcyjna jest wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski ekskluzywnej odzieży jednej z firm wchodzących na rynki Europy Zachodniej. W celu kształtowania wizerunku marki zamierza przekazywać nieodpłatnie nabywane przez siebie poszczególne egzemplarze odzieży na rzecz znanych osób publicznych (aktorów, sportowców, gwiazd estrady etc.), którzy zobowiązują się do ich używania (tzw. ambasadorzy marki). Będzie także organizowała wernisaże, spotkania, bankiety, w trakcie których osoby te będą używać odzieży promowanej marki. Szczegóły dotyczące ilości dostarczanej odzieży, jej wartości, a także sposobu i miejsc użytkowania będą określać umowy sponsorskie. Czy koszty nabycia przez spółkę przekazywanej następnie odzieży mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym?
PROBLEM
RADA
Tak, wydatki na ten cel ponoszone przez spółkę można uznać za koszt podatkowy. Spółka będzie bowiem ponosiła wydatki na nabycie ekskluzywnej odzieży przekazywanej określonym osobom publicznym, które poprzez jej używanie w określonych okolicznościach i w wyznaczony sposób (zgodnie z umową sponsorską) będą promowały markę noszonych przez siebie ubrań. Zachodzi więc w tym przypadku ekwiwalentność świadczeń sponsora i sponsorowanego. Szczegóły - w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right