Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 29-04-2024
Artykuł aktualny na dzień 29-04-2024
Data publikacji: 2023-11-22

Jak utworzyć adres do e-Doręczeń

UWAGA! Termin wdrożenia e-doręczeń dla podmiotów wpisanych do KRS został przedłużony i przełożony z 10 grudnia na 31 grudnia 2023 r. Minister Cyfryzacji zapowiedział dalsze przedłużenie tego terminu na drodze ustawodawczej.

e-Doręczenia umożliwiają bezpieczną wymianę korespondencji z urzędami online.

Aby skorzystać z tej usługi, należy złożyć wniosek o utworzenie swojego adresu do e-Doręczeń.

1. Co powinieneś wiedzieć o skrzynce do e-Doręczeń

Co to są e-Doręczenia?e-Doręczenia to usługa, która umożliwia wysyłkę, odbiór i przechowywanie korespondencji online. Od zwykłej poczty elektronicznej różni się tym, że jest to tak zwana usługa zaufania, a więc gwarantuje bezpieczeństwo i pewność skutków prawnych. Wiadomość wysłana z adresu do e-Doręczeń ma taki skutek prawny jak list polecony za potwierdzeniem odbioru.
Jak zacząć korzystać z e-Doręczeń?

Pierwszym krokiem jest założenie adresu i wpisanie go do bazy adresów elektronicznych (BAE).

Aby to zrobić, należy złożyć wniosek, klikając przycisk „Załatw online” na stronie – jeżeli firma wybierze adres u publicznego dostawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00