Prawo i Podatki Unii Europejskiej 9/2006 z 01.09.2006, str. 54
Data publikacji: 29.06.2018
Reklamy wprowadzające w błąd
W zakresie nieuczciwych praktyk handlowych, wprowadzenia konsumenta w błąd Europejski Trybunał Sprawiedliwości wypowiedział się uwzględniając postanowienia Konwencji z 27 września 1968 r. o jurysdykcji i wykonywaniu orzeczeń sądowych w sprawach cywilnych (tzw. Konwencji Brukselskiej)1.
HANNA BAJOREK-ZIAJA
W sprawie Petra Engler przeciwko Janus Versand GmbH z 20 stycznia 2005 r. (sprawa C-27/02). Zaistniały spór między P. Engler, obywatelką austriacką, a spółką prawa niemieckiego, prowadzącą działalność w zakresie sprzedaży wysyłkowej Janus Versand GmbH (zwanej dalej „Janus Versand”) z siedzibą w Langenfeld (Niemcy), dotyczył przedmiotu powództwa P. Engler o zasądzenie na jej rzecz wydania nagrody na tej podstawie, że pozwana spółka poprzez skierowanie do powódki imiennej przesyłki wywołała u niej przekonanie, że przedmiotowa nagroda została jej przyznana.
