Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-01-01

Jak określić, czy produkcja jest rentowna - próg rentowności

W bieżącym zarządzaniu przedsiębiorstwem bardzo przydatna jest znajomość zależności między wielkością sprzedaży, kosztami i zyskiem. Pozwala ona określić minimalną wielkość sprzedaży, przy której przedsiębiorstwo osiągnie zysk. Można też określić skalę zagrożenia finansowego wynikającego ze spadku sprzedaży. Analiza zależności między sprzedażą, kosztami i zyskiem pozwala poznać zarówno czynniki zagrożenia finansowego, jak i siłę ich oddziaływania.

Próg rentowności określa wielkość sprzedaży, przy której przychody ze sprzedaży zrównują się z kosztami całkowitymi, a wynik finansowy jest równy zeru. Można powiedzieć, że próg rentowności to taka wielkość sprzedaży, przy której przedsiębiorstwo nie osiąga zysków na swojej działalności, ale także nie ponosi straty finansowej. Wiedząc, jaki poziom sprzedaży stanowi próg rentowności, można wyznaczyć rentowny rozmiar działalności. Jednocześnie różnica między zaplanowaną bądź realizowaną wielkością sprzedaży a wielkością progową wskaże skalę zagrożenia dodatniego wyniku finansowego w przypadku spadku sprzedaży.
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00