Biuletyn Rachunkowości 17/2009 z 01.09.2009, str. 18
Data publikacji: 01.09.2009
2. Jak zakwalifikować banery reklamowe
Na dachu i ścianie magazynu zamontowano banery reklamujące jednego z dostawców towarów, z którym spółka ma podpisaną umowę o współpracy. Banery są własnością spółki, a ich wartość wynosi 28 000 zł. Czy stanowią one koszt uzyskania przychodów w momencie zakupu, czy też stanowią środek trwały. Jeśli środek trwały, to jak go sklasyfikować i z jaką stawką naliczać amortyzację?
problem
rada
Jeżeli reklama na banerze jest uzupełnieniem umowy z kontrahentem, a okres jego użytkowania przekracza 12 miesięcy, to baner należy zaliczyć do środków trwałych. Jeśli natomiast baner jest wykorzystywany przez spółkę do reklamowania różnych kontrahentów, wówczas należy go zakwalifikować do inwestycji.
