Ewidencja rozliczenia kosztów rozbudowy szkoły poniesionych przez różne jednostki organizacyjne gminy
Szkoła zajmuje budynek na cele statutowe, który nie został jej w sposób formalny oddany w trwały zarząd (figuruje on w ewidencji księgowej urzędu gminy). W tym roku została wykonana rozbudowa szkoły. Inwestycję prowadził urząd gminy, który opłacił ze swoich środków koszty robót budowlanych w kwocie 678 900 zł, natomiast koszty opracowania dokumentacji projektowej zostały opłacone ze środków szkoły (24 000 zł). Jak należy rozliczyć nakłady na tę inwestycję w księgach rachunkowych szkoły i urzędu? Czy nakłady na dokumentację projektową w tej sytuacji będą stanowiły w szkole osobny środek trwały pod nazwą "inwestycja w obcym środku trwałym", czy może powinny pozostać nierozliczone na koncie 080 aż do czasu formalnego przekazania budynku szkole i wtedy zostać doliczone do wartości początkowej budynku?
