Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2006 r., sygn. I FSK 201/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jan Zając (sprawozdawca), Sędzia NSA Przemysław Dumana, Sędzia NSA Krzysztof Stanik, Protokolant Iwona Wtulich, po rozpoznaniu w dniu 28 listopada 2006 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Jerzego L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 października 2005 r. sygn. akt III SA/Wa 1179/05 w sprawie ze skargi Jerzego L. na decyzję Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej z dnia 3 marca 2005 r. (...) w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Jerzego L. na rzecz Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej kwotę 1.800 zł /słownie: jeden tysiąc osiemset złotych/ tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi kasacyjnej jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 października 2005 r., III SA/Wa 1179/05, mocą którego oddalono skargę Jerzego L. na decyzję Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej z dnia 3 marca 2005 r., (...) w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji w przedmiocie podatku akcyzowego.

W motywach rozstrzygnięcia Sąd opisał przebieg sprawy. Ustalono, że zaskarżoną decyzją Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej w W., po rozpoznaniu wniosku Jerzego L. o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej w W. z dnia 29 listopada 2004 r. (...) w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności pięciu decyzji ostatecznych Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w S. z dnia 27 listopada 2003 r. - postanowił utrzymać w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu organ drugiej instancji nie zgodził się z zarzutem błędnej interpretacji przez GIKS przepisu art. 247 par. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz.U. nr 137 poz. 926 ze zm./ poprzez przyjęcie, że rażące naruszenie prawa może dotyczyć tylko przepisów prawa materialnego. Wskazano, że w trybie nadzwyczajnym, zgodnie z art. 247 par. 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej organ kontroli skarbowej może jedynie badać, czy kwestionowane decyzje ostateczne wydane przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej zostały wydane z rażącym naruszeniem prawa. Zarzuty merytoryczne zatem w tym postępowaniu nie mogły być rozpatrywane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00