Wyrok NSA z dnia 5 marca 2014 r., sygn. II OSK 2402/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz Sędziowie Sędzia NSA Elżbieta Kremer Sędzia del. WSA Teresa Zyglewska (spr.) Protokolant asystent sędziego Justyna Rosińska po rozpoznaniu w dniu 5 marca 2014 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej K.G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 21 czerwca 2012 r. sygn. akt II SA/Ke 338/12 w sprawie ze skargi K.G. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia [...] lutego 2012 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 21 czerwca 2012 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach oddalił skargę K.G. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia [...] lutego 2012 r. w przedmiocie nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Jak wynika z uzasadnienia wyroku K.G. złożył wniosek do Prezydenta Miasta Kielce o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach koniecznej do uzyskania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
W trakcie postępowania Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w K. w opinii z dnia 5 lipca 2011r., stwierdził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko omawianego przedsięwzięcia. Natomiast Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w K. w postanowieniu z dnia [...] lipca 2011r. wyraził opinię, że dla niniejszej inwestycji nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Prezydent Miasta Kielce stwierdził, że w zakres planowanego przedsięwzięcia wejdzie budowa: stacji tankowania paliw płynnych i gazu propan-butan, dwukondygnacyjnego budynku okręgowej stacji kontroli pojazdów, trzech stanowisk bezdotykowej myjni samochodów oraz wykonanie 11 miejsc postojowych. Realizacja stacji paliw obejmie wykonanie: 4 stanowisk tankowania paliw płynnych: oleju napędowego ON, ON-bio i ON-Verva, etylin bezołowiowych Pb-95, Pb-98, -2 stanowisk tankowania paliw gazowych propan-butan (LPG), 1 zbiornika podziemnego stalowego, dwuścianowego, dwukomorowego o pojemności 40 m3 na paliwa Pb-95 i Pb-98, 1 zbiornika podziemnego, stalowego, dwuścianowego, trzykomorowego o pojemności 60 m3 na paliwa ON, ON-bio, ON-Verva, 1 zbiornika podziemnego na gaz propan-butan o pojemności 6 700 litrów oraz infrastruktury nadziemnej i podziemnej stacji tankowania paliw. Paliwa płynne będą wydawane przez dwa odmierzacze dwustronne, ośmiowężowe o wydajności 40 dm3/min., gaz propan-butan - przez jeden dwustronny, dwuwężowy odmierzacz o wydajności 50 dm3/min. Stanowisko spustowe paliw dostarczanych cysterną będzie miało pojemność ok. 27 000 litrów. Stacja paliw będzie czynna przez całą dobę, a okręgowa stacja kontroli pojazdów w godzinach 6.00 - 22.00. W karcie informacyjnej przedsięwzięcia założono, że w tym czasie możliwe będzie skontrolowanie średnio 68 pojazdów osobowych oraz 25 samochodów ciężarowych. Przedsięwzięcie będzie usytuowane na nieruchomości o powierzchni 2792m2. Powierzchnia zabudowy budynku okręgowej stacji kontroli pojazdów wyniesie 467m2 a stacji paliw 250 m2 .
