Postanowienie NSA z dnia 30 czerwca 2015 r., sygn. II GSK 716/15
Środki unijne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Rysz po rozpoznaniu w dniu 30 czerwca 2015 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Sz. [...] w Sz. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 4 lutego 2015 r., sygn. akt V SA/Wa 3380/14 w sprawie ze skargi Sz. [...] w Sz. na czynność Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Sz. w przedmiocie zgłoszenia do rejestru podmiotów wykluczonych z możliwości otrzymania środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich postanawia: oddalić skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, postanowieniem objętym skargą kasacyjną, odrzucił skargę Sz. Sz. W. C. B. w Sz. na czynność Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Sz. w przedmiocie zgłoszenia do rejestru podmiotów wykluczonych z możliwości otrzymania środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz orzekł o zwrocie opłaty.
W motywach rozstrzygnięcia Sąd I instancji wskazał - powołując treść art. 58 § 1 pkt 1 oraz art. 3 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.; dalej: p.p.s.a.) - że zgłoszenie skarżącej do rejestru podmiotów wykluczonych nie mieści się
w katalogu przypadków określonych w punktach od 1 do 3 i od 4a do 8. Stwierdził, że istota sporu sprowadzała się do ustalenia, czy zgłoszenie do rejestru podmiotów wykluczonych może być objęte przedmiotem sądowej kontroli na podstawie art. 3 § 2 pkt 4 p.p.s.a.
