Wyrok NSA z dnia 23 lutego 2016 r., sygn. II OSK 2771/15
Reasumując należy stwierdzić, że wezwanie prowadzącego instalację do usunięcia w oznaczonym terminie naruszeń jako etap procedury zmierzającej do wydania decyzji w przedmiocie cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia, a więc orzeczenia kończącego postępowanie nie może przybrać formy decyzji administracyjnej.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jacek Chlebny Sędziowie Sędzia NSA Paweł Miładowski Sędzia del. NSA Andrzej Irla (spr.) Protokolant asystent sędziego Katarzyna Miller po rozpoznaniu w dniu 23 lutego 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej [...] S.A. z siedzibą w [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 16 czerwca 2015 r. sygn. akt IV SA/Wa 806/15 w sprawie ze skargi [...] S.A. z siedzibą w [...] na decyzję Ministra Środowiska z dnia [...] stycznia 2015 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie wezwania do usunięcia naruszeń oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, objętym skargą kasacyjną wyrokiem z dnia 16.06.2015 r. (sygn. akt IV SA/Wa 806/15) oddalił skargę [...] S.A. z siedzibą w [...] na decyzję Ministra Środowiska z dnia [...] stycznia 2015 r. (nr [...]) w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie wezwania do usunięcia naruszeń.
Stan faktyczny i prawny sprawy przedstawiał się następująco:
1.
Decyzją z dnia [...] grudnia 2014 r. Marszałek Województwa [...] wezwał [...] S.A. z siedzibą w [...] do usunięcia naruszeń, które polegały na prowadzeniu instalacji termicznego przekształcania odpadów bez pełnej zgodności z warunkami zawartymi w decyzji Marszałka Województwa [...] z dnia [...] października 2008 r., przeniesionej na [...] S.A. z siedzibą w [...] decyzją z dnia [...] kwietnia 2010 r.
