Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 12 kwietnia 2018 r., sygn. I FSK 2056/17

Interpretacje podatkowe

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Roman Wiatrowski, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Agnieszka Jakimowicz, Protokolant Marek Wojtasiewicz, po rozpoznaniu w dniu 12 kwietnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Gminy U. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 23 sierpnia 2017 r. sygn. akt I SA/Łd 681/17 w sprawie ze skargi Gminy U. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 1 sierpnia 2014 r. nr [....] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2) uchyla interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 1 sierpnia 2014 r. nr [...], 3) zasądza od Szefa Krajowej Administracji Skarbowej na rzecz Gminy U. kwotę 837 (słownie: osiemset trzydzieści siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania za obie instancje.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z 23 sierpnia 2017 r., sygn. akt I SA/Łd 681/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi po ponownym rozpoznaniu sprawy oddalił skargę Gminy U. (dalej jako: "Gmina" lub "skarżąca") na interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w L. z 1 sierpnia 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

2. Przedstawiając stan faktyczny sprawy Sąd pierwszej instancji wskazał, że Gmina we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej podała, że: - jest jedynym udziałowcem Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej "T." sp. z o.o. w U. (dalej: Spółka), dysponującego tą marką, jako zastrzeżonym znakiem towarowym; - otrzymała dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa L. na lata 2007-2013 (Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw. Marketing i promocja produktów i marek regionalnych i lokalnych) na realizację projektu służącego budowie oraz kompleksowej promocji marki "T.", a także jej wykreowaniu jako marki regionalnej; - w tym zakresie zostanie przeprowadzona kampania, która obejmie promocję w mediach (programy sponsorowane w telewizji i reklama w internecie) oraz organizację imprez promujących tę markę; - celem tych działań będzie przede wszystkim zwiększenie sprzedaży usług realizowanych przez Spółkę, która wykorzystuje do działalności opodatkowanej podatkiem VAT cztery obiekty kulturalno-turystyczno-rekreacyjne, w tym zespół basenów termalnych; - projekt przyczyni się również do poprawy atrakcyjności rekreacyjnej i turystycznej powiatu poddębickiego i regionu [...]; - umowy dotyczące realizacji usług marketingowych, składających się na projekt, zostaną zawarte przez Gminę i ona będzie usługobiorcą oraz odbiorcą wystawionych faktur VAT; - koszty projektu (w tym nabywanych towarów i usług) zostaną pokryte przez Gminę, częściowo z jej środków własnych, a częściowo, tj. 69% wartości całego projektu, z dofinansowania ze środków wskazanego programu; - z uwagi na fakt, że projekt dotyczy bezpośrednio promocji marki "T." oraz działalności Spółki, Gmina zawarła z nią umowę, na podstawie której Spółka zapłaci Gminie wynagrodzenie za realizację projektu o równowartości wkładu własnego tejże, przewidzianego w projekcie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00