Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 18 listopada 2022 r., sygn. III OSK 2461/21

Ochrona danych osobowych

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Wojciech Jakimowicz Sędziowie Sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk (spr.) Sędzia del. WSA Beata Jezielska po rozpoznaniu w dniu 18 listopada 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej R. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 września 2019 r. sygn. akt II SA/Wa 307/19 w sprawie ze skargi R. M. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 3 grudnia 2018 r. nr ZSPU.440.50.2018.MM.II w przedmiocie odmowy uaktualnienia danych osobowych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 6 września 2019 r. sygn. akt II SA/Wa 307/19, na podstawie art. 151 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 ze zm.) zwanej dalej "p.p.s.a." oddalił skargę R. M. na decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z 3 grudnia 2018 r. nr ZSPU.440.50.2018.MM.II w przedmiocie odmowy uaktualnienia danych osobowych.

W uzasadnieniu wyroku Sąd pierwszej instancji wskazał, że prawidłowo organ utrzymał w mocy decyzję umarzającą postępowanie w związku z odmową uaktualnienia danych osobowych skarżącego dokonaną przez Proboszcza parafii. Sąd odwołał się do treści art. 91 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 str. 2) zwanego dalej "RODO". W ocenie Sądu pierwszej instancji z powyższego przepisu wynika brak kompetencji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zwanego dalej także "Prezesem UODO", do wydawania decyzji w przedmiocie skarg na nieprzestrzeganie ustanowionych w Kościele Katolickim przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00