Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 06.11.2003, sygn. P-3/423/45/03, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, sygn. P-3/423/45/03

Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków (w momencie ich poniesienia ) na nabycie pierwszego wyposażenia do nowych placówek handlowych, (nakłady w obcych środkach trwałych o wartości jednostkowej niższej niż 3.500,00 zł).

Pytanie podatnika

Stosownie do art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), w odpowiedzi na pismo z dnia 08.09.2003 r. (data wpływu 16.09.2003 r.), uzupełnione pismem z dnia 21.10.2003 r. (data wpływu 24.10.2003 r.) informuję, że podzielam stanowisko Spółki dotyczące zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie pierwszego wyposażenia do nowych placówek handlowych oraz wydatków ponoszonych w trakcie organizacji nowych placówek handlowych związanych z przyszłymi przychodami.

Spółka organizując nowe placówki w obcych obiektach ponosi liczne wydatki związane z adaptacją lokalu do potrzeb branży AGD i RTV. Większość wydatków Spółka traktuje jako inwestycje w obcych środkach trwałych, podlegających okresowej amortyzacji. Oprócz tych wydatków ponoszone są drobne wydatki związane z zakupem podstawowego wyposażenia sklepu, będące środkami trwałymi o wartości jednostkowej niższej niż 3.500,00 zł. Są to np. szczotki, mopy, podesty pod ekspozycje, apteczki, pojedyncze meble, gaśnice, itp. Łączne wydatki na tego typu sprzęt stanowią wydatek kilkudziesięciu złotych. Mimo, iż wyposażenie to nie zwiększa wartości wynajmowanego budynku, Spółka ma obawy czy zaliczenie ich do kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia (oddania do użytkowania) nie jest sprzeczne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa podatkowego. Ponadto w trakcie organizacji nowych placówek handlowych ponoszone są wydatki na zakup usług obcych, wydatki związane z delegacjami pracowników, szkolenia, noclegi, usługi transportowe, reklama, itp. Spółka ma wątpliwości czy takie wydatki winny być rozliczane w czasie, czy też można je zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia. Jednocześnie strona nadmienia, że okres organizacji nowej placówki w obcym obiekcie trwa około dwa miesiące.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00