Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 14.07.2004, sygn. PP/443/130/04, Urząd Skarbowy w Oświęcimiu, sygn. PP/443/130/04

Jakie są zasady opodatkowania otrzymanych przez apteki premii i bonusów za lokowanie u sprzedawcy większej ilości zamówień, dokonywanie wcześniejszych zapłat niż w terminach płatności określonych na fakturach, realizację zamówień handlowych przez modem, zapłatę zobowiązań drogą inną niż przez akwizytora?

Pytanie podatnika

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu, działając na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) - w odpowiedzi na pismo z dnia 01.07.2004 r (wpływ: 08.07.br) w sprawie opodatkowania podatkiem od towarów i usług bonusów i premii pieniężnych otrzymywanych przez aptekę od hurtowni farmaceutycznej - uprzejmie informuje:Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (DZ. U. Nr 54 poz. 535) - (dalej ustawa o VAT) podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2 - 22, art. 30 - 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrotem jest także otrzymana dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze związana z dostawą lub świadczeniem usług.Sprzedaż premiowa jest środkiem wykorzystywanym w działaniach marketingowych, której celem jest pozyskiwanie klientów poprzez uatrakcyjnienie zakupu danych towarów lub usług. Sprzedaż premiową należy utożsamiać z transakcją w ramach której obok sprzedaży towaru lub usługi dochodzi do wydawania premii (nagrody).W przypadku gdy sprzedawca ze swojej marży płaci bonusy, nagrody, udziela rabatów itp. pod warunkiem lokowania u sprzedawcy większej ilości zamówień, dokonywania wcześniejszych zapłat niż w terminach płatności określonych na fakturach, zapłatę zobowiązań drogą inną niż przez akwizytora, realizację zamówień handlowych przez modem, realizację określonej struktury zakupów to de facto powoduje to obniżenie kwoty należnej (ceny) z tytułu sprzedaży. Mając powyższe na względzie wypłacone wynagrodzenie (premia) z wypracowanej przez sprzedawcę marży, pod względem ekonomicznym spełnia funkcję rabatu i ma do niej zastosowanie art. 29 ust. 4 cyt. ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z tym przepisem obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów (...)

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00