Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 03.09.2004, sygn. UPO/VAT/443/225/RK, Urząd Skarbowy w Płocku, sygn. UPO/VAT/443/225/RK

Spółka zawarła Umowę Dealerską na dostawę samochodów określonej marki z wyłącznym Importerem/nabywcą wewnątrzwspólnotowym. Na podstawie tej umowy Spółka kupuje od Importera samochody, a także samochody tzw. "komisowe", które stanowią część ekspozycji w salonie Spółki. Stanowią one własność Importera i po pewnym czasie zwracane są Importerowi, bądź przekazywane innym dealerom. Importer zawarł umowę spedycji ze Spedytorem, na mocy której to umowy, Spedytor zobowiązany jest do organizacji transportu samochodów z miejsca odbioru do miejsca przeznaczenia, tj. do siedziby Spółki. Jeżeli w trakcie transportu nastąpi uszkodzenie samochodów i samochodów tzw. "komisowych", Spedytor zobowiązany jest (zgodnie z "procedurą dostawy nowych samochodów do dealerów oraz trybu zgłaszania i likwidacji szkód transportowych") do naprawienia szkody poprzez wypłatę odszkodowania, a nie przywrócenia do stanu poprzedniego. Przywrócenia do stanu poprzedniego dokonuje Spółka. Ponadto Spółka podnosi, iż naprawienie szkód transportowych następuje finalnie poprzez dokonywanie przez Spedytora wypłat określonej kwoty pieniężnej Spółce i Spółka naprawia samochód - wypłaty takie mogą przybrać następującą postać: zwrot kosztów poniesionych przez Spółkę na naprawę samochodu, obejmujący koszty części zamiennych, robocizny własnej, usług obcych - w przypadku, gdy szkoda jest nieznaczna (np. zarysowanie lakieru) i nie powoduje ona, po jej naprawieniu, utraty wartości samochodu. zwrot w/w kosztów połączony z rekompensatą za utratę wartości samochodu - w przypadku, gdy mimo naprawy, samochód utracił na wartości. zwrot przez Spedytora całej wartości samochodu (wg cen zakupu) w przypadku zaistnienia szkody całkowitej - zgodnie z "procedurą", jeżeli szkoda jest znaczna i naprawa samochodu nie jest dokonywana, samochód przechodzi na własność spedytora.W związku z powyższym Spółka nie wie, jak ma traktować otrzymane odszkodowania za powstałą szkodę w samochodach nabywanych i tzw. "komisowych". Czy jest to czynność podlegająca opodatkowaniu VAT i w konsekwencji, czy winna wystawić na rzecz Spedytora fakturę VAT, czy też notę księgową (notę obciążeniową)?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00