Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 26.11.2004, sygn. UPO-415/PD/149/04/AS, Urząd Skarbowy w Płocku, sygn. UPO-415/PD/149/04/AS

Czy w sytuacji otrzymania całej kwoty należności za usługę w formie zaliczek wystawienie dla opisanej transakcji faktury końcowej, wystawionej z datą przekazania urządzeń klientowi, z kwotą zapłaty - zero złotych - jest zgodne z przepisami prawa podatkowego i nie będzie powodowało obowiązku ponownego, a więc podwójnego, odprowadzenia podatku należnego VAT od tej transakcji? Kiedy w opisanej transakcji powstaje przychód dla celów podatku dochodowego i w jaki sposób powinien on być udokumentowany w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Pytanie podatnika

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Podatnik prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu opodatkowaną na zasadach ogólnych. We wrześniu 2004 r. klient zamówił u niego urządzenia pomiarowe.W dniu 3 września 2004 r. klient wpłacił na konto firmy zaliczkę na poczet dostawy urządzeń w wysokości brutto 1.830,00 zł. (1.500,00 zł netto + 330,00 zł. podatku VAT). Na tą zaliczkę została wystawiona faktura w dniu 7 września 2004 r. i odprowadzony podatek VAT. W dniu 25 października 2004 r. klient wpłacił drugą zaliczkę w wysokości brutto 5.368,00 zł. (4.400,00 zł netto + 968,00 zł. podatku VAT). Druga zaliczka obejmowała pozostałą należność za zamówione urządzenia. Na tą zaliczkę została wystawiona faktura 28 października 2004 r. i odprowadzony podatek VAT. Urządzenia przekazano klientowi w dniu 8 listopada 2004 roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00