Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 05.11.2004, sygn. US72/ROP1/423/260/MP/04, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. US72/ROP1/423/260/MP/04

Czy stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Spółki począwszy od dnia 1 października 2002 r. wydatki kwalifikowane jako koszty reklamy produktów leczniczych ponoszone tytułem: działań reklamowych i promocyjnych adresowanych do szerokiego kręgu potencjalnych nabywców produktów Spółki oraz pozostałe wydatki opisane w piśmie?

Pytanie podatnika

W odpowiedzi na wniosek z dnia 14.10.2004 r. o wydanie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego, Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego, działając w trybie art. 14a. § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) informuje:

Jak wynika z przedmiotowego zapytania, Spółka importuje produkty lecznicze, które są przedmiotem sprzedaży na polskim rynku. Dla rozwijania i stymulowania sprzedaży swoich produktów Spółka podejmuje następujące działania:1) działania reklamowe i promocyjne adresowane poprzez media i inne kanały promocyjne do szerokiego kręgu potencjalnych nabywców produktów Spółki;2) działania reklamowe i promocyjne adresowane do środowiska lekarskiego dotyczące produktów Spółki wydawanych na podstawie recepty (w tym m. in. dystrybucja ulotek, imienny mailing, rozdawnictwo oznaczonych logo firmy/produktu gadżetów reklamowych itp.)3) działania reklamowe i promocyjne prowadzone przez przedstawicieli handlowych zatrudnionych w Spółce polegające w szczególności na:- reklamie i promocji produktów Spółki w czasie spotkań i wizyt składanych lekarzom i osobom zajmującym się dystrybucją produktów Spółki,- reklamie produktów poprzez dostarczanie próbek produktów Spółki lekarzom,- organizowaniu i sponsorowaniu spotkań dla lekarzy i osób zajmujących się dystrybucją produktów, w czasie których reklamowane są produkty Spółki,4) sponsorowanie przez Spółkę konferencji, zjazdów i kongresów naukowych organizowanych dla lekarzy i osób zajmujących się dystrybucją leków.W opinii Spółki wymienione powyżej czynności mieszczą się w pojęciu reklamy produktu leczniczego zdefiniowanym w art. 52 ust. 1 i 2 Prawa farmaceutycznego, zatem ponoszone koszty wymienionych powyżej działań w zakresie reklamy produktów leczniczych począwszy od dnia 1 października 2002 r. stanowią, zdaniem Podatnika, w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Spółki dla celów podatku dochodowego od osób prawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00