Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 20.10.2004, sygn. 1MUS-1471/NTR1/443-411/04/BK, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1MUS-1471/NTR1/443-411/04/BK

Czy w świetle przepisów o podatku od towarów i usług usługi polegające na prowadzeniu działań mających na celu aktywizację/wzrost sprzedaży produktów Spółka powyżej ustalonych limitów oraz świadczenia wspierające dystrybucję oraz promocję produktu stanowi usługą opodatkowaną i czy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego na fakturze za te usługi oraz czy kwota netto wypłacanego wynagrodzenia stanowi koszt uzyskania przychodów?

Pytanie podatnika

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka w ramach prowadzonej działalności zajmuje się handlem hurtowym produktami leczniczymi, wyrobami medycznym, materiałami medycznymi oraz innymi produktami z szeroko pojętej branży ochrony zdrowia.Celem stymulowania wzrostu sprzedaży, Spółka zawarła z kontrahentami-hurtownikami umowy, na podstawie których wypłaca wynagrodzenie za umówione usługi. Zgodnie z treścią umowy hurtownik zobowiązuje się do prowadzenia działań mających na celu aktywizację/wzrost sprzedaży produktów Spółka powyżej ustalonych limitów. Dobór tychże działań jest każdorazowo ustalany pomiędzy stronami. Niemniej, m.in. hurtownik wykonuje na rzecz Spółka świadczenia wspierające dystrybucję oraz promocję produktu bądź firmy, takie jak np.:udzielenie odpowiedzi na pytania klientów dotyczące produktów Spółki aktywne wykorzystanie działu tele-marketingu hurtowni do promowania oferty handlowej i sprzedaży produktów Spółki przekazywanie Spółce w trakcie cyklicznych spotkań informacji wynikających z w/w analiz opinii klientów odnośnie produktów Spółki przekazywanie (za pośrednictwem telefonu, faksu bądź poczty elektronicznej) informacji związanych z charakterystyką i ofertą produktów Spółki umieszczanie informacji o produktach w drukowanych materiałach / cennikach dystrybuowanych przez hurtownikauczestniczenie w kampaniach marketingowych dotyczących produktów na warunkach i terminach odrębnie uzgodnionych przez stronyzapewnienie niezbędnej powierzchni magazynowej oraz właściwych warunków składowania dla produktów Spółkiskładowanie wymaganych ilości produktów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00