Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 17.12.2004, sygn. PI/005-2539/04/CIP/01, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. PI/005-2539/04/CIP/01

Podatnik ma wątpliwości czy w związku z wynajęciem powierzchni wystawienniczej poza terytorium kraju powstanie obowiązek podatkowy z tytułu importu usług. Zakwalifikowanie zakupionej usługi do usług związanych z nieruchomościami bądź do usług reklamy ma znaczenie dla określenia miejsca świadczenia ww. usługi i w konsekwencji obowiązku podatkowego.Podatnika uważa, że zakupione usługi należy zakwalifikować wg PKWiU 74.87.15 "Organizowanie wystaw, targów i kongresów"; uwagi na szerokie pojęcie usługi reklamy zawarte w VI Dyrektywie oraz brak w ustawie VAT i PKWiU definicji reklamy-zakupioną usługę wynajmu powierzchni wystawienniczej należy uznać za usługę reklamy; w konsekwencji miejscem świadczenia usługi na podst. art.27 ust.4 pkt 2 ustawy VAT jest miejsce gdzie nabywca posiada siedzibę. W ocenie Podatnika od zakupu ww. usługi powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu usługi, z chwilą dokonania przedpłaty, na podstawie art.19 ust.19 ustawy VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00