Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 28.12.2004, sygn. TP/443-238/04, Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce, sygn. TP/443-238/04

Podatnik zamierza rozpocząć działalność w zakresie świadczenienia usług reklamowych na rzecz podmiotu niemieckiego. Usługi powyższe obejmowałyby m.in. spotkania z potencjalnymi nabywcami wyrobów kontrahenta niemieckiego, promocję sprzdaży oraz kreowanie dobrego wizerunku marki i produktów kontrahenta.Bezpośrednim efektem działań Podatnika byłoby zwiększenie popytu na jego wyroby. Zdaniem Podatnik usługi ww. winny być traktowane jako usługi w zakresie reklamy, a zatem winny być opodatkowane wg miejsca ąwiadczenie usług, wynikającego z art. 27 ust.3 pkt 2 w związku z art.27 ust.4 pkt 2 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o ptu.

Pytanie podatnika

Z przedstawionego przez Podatnika stanu faktycznego wynika, że Podatnik zamierza świadczyć na rzecz podatnika niemieckiego usługi polegające na przekazywaniu informacji o jego towarach , promocji sprzedaży oraz kreowaniu wizerunku firmy kontrahenta niemieckiego; efektem tych działań miałoby być zwiększenie popytu na jego produkty.W przedmiotowym piśmie Podatnik zwraca się z zapytaniem m.in. w jaki sposób należy opodatkować ww. usługi.Zdaniem Podatnika ww. usługi uznać należy za usługi reklamowe, stąd opodatkowane winny być zgodnie z regułami wynikającymi z przepisów art.27 ust.4 pkt 2 w związku z art.27 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o ptu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00