Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 08.12.2004, sygn. PO-2/443/239/79/AC/2004, Zachodniopomorski Urząd Skarbowy, sygn. PO-2/443/239/79/AC/2004

Czy istnieje możliwość zastosowania stawki 0 % dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w sytuacji posiadania następujących dokumentów potwierdzających dokonanie dostawy: 1. Kopia pierwotnego listu przewozowego opisującego trasę wysyłki, 2. Kopia faktury, 3. Specyfikacja towarów4.wydruk raportu zbiorczego za dany okres rozliczeniowy zawierający potwierdzenie dostarczenia towarów do odbiorcy.

Pytanie podatnika

Wnoszący zapytanie przedstawił stan faktyczny, z którego wynika, że przedmiotem działalności Spółki jest produkcja artykułów wyposażenia wnętrz. Sprzedaż dokonywana jest na rzecz firmy X posługującej się holenderskim numerem identyfikacyjnym dla potrzeb podatku od wartości dodanej. Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw w systemie transakcji trójstronnych. Towar jest dostarczany bezpośrednio do końcowego odbiorcy mającego swą siedzibę na terenie państwa członkowskiego innego niż Polska. Transport towaru jest organizowany przez firmę X. W przypadku małych ilości towarów holenderski kontrahent często wykorzystuje zbiorczy magazyn na terenie Polski, w którym towar jest konsolidowany od kilku dostawców, a następnie jednym transportem wysyłany do odbiorcy. W sytuacji, gdy taki schemat ma miejsce, pierwotnie wystawiony dokument przewozowy CMR zostaje zakończony w punkcie konsolidacyjnym, dalsze dokumenty powstają dla zbiorczego transportu towaru od kilku dostawców. Dla Spółki w tym momencie powstaje problem z otrzymaniem dokumentu przewozowego potwierdzającego otrzymanie towaru przez odbiorcę. Jednocześnie Spółka wystawia fakturę dla firmy X, umieszczając ją w systemie komputerowym. Informacja o fakturze transmitowana jest do systemu zbiorczego, po czym Spółka wysyła towar do odbiorcy. System komputerowy odbiorcy generuje automatyczny raport z rozładunku, który zostaje przesłany do systemu zbiorczego. Finalnie, system zbiorczy generuje automatycznie w cyklu miesięcznym listę otrzymanych przez odbiorców dostaw, która jest automatycznie przesyłana do Spółki. W całym tym cyklu system logistyczny firma X posługuje się dokumentacją elektroniczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00