Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 16.03.2005, sygn. PO III 443-10/05, Urząd Skarbowy w Dębicy, sygn. PO III 443-10/05
Pytanie podatnika dotyczy odzyskania podatku naliczonego związanego z inwestycją komunalną w sektorze gospodarki wodno - ściekowej?
Na podstawie art.14a §1 i 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60), art. 86 ust. 1, art. 88 ust. 4 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2005 r. Nr 54, poz. 535, Nr 14, poz. 113) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Dębicy po rozpatrzeniu wniosku Gminy z dnia 26.01.2005 r. w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego postanawia uznać za prawidłowe stanowisko strony przedstawione w przedmiotowym wniosku.
Wnioskiem z dnia 26.01.2005 r. Gmina zwróciła się o wydanie wiążącej interpretacji dotyczących przepisów dotyczącej VAT w oparciu o ustawę z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz.535, z 2005 r. Nr 14, poz.113). Przedmiotem jej miała być odpowiedź na następujące zapy-tanie: czy i na jakich warunkach gmina będzie mogła odzyskać podatek naliczony od nakładów inwestycyjnych podatek VAT i czy konieczna będzie rejestracja gminy bądź urzędu dla celów VAT. Gmina znajduje się w fazie przygotowania wniosku o dofinansowanie inwestycji komunalnej w sektorze gospodarki wodno - ściekowej z Funduszu Spójności (Funduszu Unii Europejskiej). Podstawowym założeniem instytucjonalnym związanym z fazą wdrożenia przedsięwzięcia inwestycyjnego jest ustanowienie Gminy beneficjentem końcowym pomocy z Funduszu Spójności. Gmina stanie się także właścicielem nowo wybudowanego majątku. Eksploatatorem majątku wybudowanego w ramach realizacji projektu będzie zakład budżetowy, Gminny Zakład Komunalny, Gromadzenia i Utylizacji Odpadów, Wodociągów i Kanalizacji, który jest odrębnym podatnikiem podatku VAT z nadanym numerem NIP. Majątek wytworzony w ramach projektu będzie przez gminę przekazany na mocy umowy cywil-noprawnej, tj. umowy dzierżawy. Zakład budżetowy będzie wykorzystywał wytworzony majątek do prowadzenia działalności odpłatnej ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków. Czynsz dzierżawny zostałby ustalony w wysokości umorzenia nowo wybudowanego majątku, który byłby własnością Gminy. Czynsz ten byłby podstawą wykorzystania wytworzonego majątku przez zakład budżetowy w okresie 10 lat od oddania go do eksploatacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right