Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15.04.2005, sygn. PD/423-13/05/22091, Drugi Śląski Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej, sygn. PD/423-13/05/22091

Czy podatnik ma możliwość i w którym momencie zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z uzyskaniem kredytu inwestycyjnego (aktualizacja operatu szacunkowego, opłata przygotowawcza bankowa, prowizja bankowa, opracowanie biznes planu, doradztwo kredytowe) na planowany zakup dzierżawionej do tej pory nieruchomości?

Pytanie podatnika

Ze stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę wynika, iż Spółka prowadzi działalność w obiekcie wydzierżawionym. Zarząd spółki prowadzi starania o zakup obiektu. W tym celu zarząd wystąpił z wnioskiem kredytowym do banku o udzielenie kredytu inwestycyjnego (hipotecznego) w miesiącu czerwcu 2004 r. Bank rozpatrując wniosek, żądał wyczerpujących informacji o firmie oraz o nieruchomości będącej przedmiotem zakupu. W związku z powyższym firma poniosła koszty:1. aktualizacja operatu szacunkowego, 2. opłata przygotowawcza bankowa,3.opracowanie biznes-planu z wyprzedzeniem na cały okres kredytowania Po udzieleniu kredytu przez bank i spisaniu umowy kredytowej w grudniu 2004r., bank obliczył prowizję bankową. Do dnia 15.02.2005 r. nie doszło jeszcze do transakcji kupna ww. nieruchomości i kredyt jeszcze nie został wykorzystany z przyczyn obiektywnych. Wydatki zostały poniesione w 2004r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00