Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.09.2005, sygn. PPI/443-122/05, Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach, sygn. PPI/443-122/05

Czy istnieje możliwość odliczenia podatku naliczonego VAT z faktur dokumentujących poniesione wydatki sfinansowane w części lub w całości otrzymaną dotacją z Powiatowego Urzędu Pracy i w związku z powyższym możliwość otrzymania zwrotu różnicy podatku od towarów i usług lub wykazania nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na m-c następny?

Pytanie podatnika

Z informacji zawartej we wniosku wynika, że Podatnik na rozpoczęcie w dniu 16.05.2005 r. działalności doradczej (zgłoszenie rejestracyjne VAT-R złożono w dniu 13.05.2005 r.) otrzymał środki z Funduszu Pracy w postaci bezzwrotnej dotacji, która została wypłacona za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w R. na podstawie umowy nr 70/IRZL-552-1/2005/D z dnia 18.04.2005 r. dot. przyznania osobie bezrobotnej jednorazowo środków z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej. Środki uzyskane z dotacji przeznaczył na zakup składników majątkowych służących do prowadzenia działalności gosp. W skład powyższych składników wchodziły: zestaw komputerowy, oprogramowanie księgowe, zestaw mebli biurowych, telefaks, żaluzje pionowe oraz niszczarka dokumentów, które zostały zaliczone do środków trwałych. Zakup wszystkich składników został w całości (wraz z podatkiem VAT) sfinansowany z dotacji, z wyjątkiem komputera, drukarki (jest to sprzęt używany wcześniej do celów prywatnych) oraz klawiatury i myszy komputerowej (nabyte ze środków własnych), a także żaluzji, które częściowo sfinansowane zostały z dotacji, a częściowo ze środków własnych (ze względu na całkowite wyczerpanie środków pochodzących z dotacji). Wszystkie wymienione składniki - z wyjątkiem komputera i drukarki - zostały nabyte na podstawie faktur VAT po 16.05.2005 r., tj. po dniu, w którym Podatnik rozpoczął działalność gosp. Zgodnie z treścią umowy zawartej z Powiatowym Urzędem Pracy powyższa dotacja została rozliczona w cenach brutto. Z uwagi na powyższe Podatnik pyta, czy przysługuje mu zwrot podatku z tytułu poniesionych wydatków sfinansowanych w części lub w całości otrzymaną dotacją z Urzędu Pracy ewentualnie przeniesienie nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na m -c następny?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00