Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 29.09.2005, sygn. USIII/443-12/2005, Urząd Skarbowy w Łęczycy, sygn. USIII/443-12/2005

Czy w przypadku braku dokumentów potwierdzających odprawę graniczną i w przypadku braku zarejestrowania przekroczenia granicy przez polskie służby celne, sprzedaż można potraktować jako sprzedaż eksportową opodatkowaną stawką podatku VAT 0%?

Pytanie podatnika

Z przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca 28 grudnia 2004 r. dokonał sprzedaży eksportowej (opodatkowanej stawką podatku VAT 0 %). We wniosku Wnioskodawca stwierdza, iż dokumenty potwierdzające odprawę graniczną docierają do Wnioskodawcy " najdalej po miesiącu od dnia przekroczenia granicy ". Ponieważ w tym przypadku Wnioskodawca ich nie otrzymał wystosował dnia 25 stycznia 2005 r. pismo do Urzędu Celnego z prośbą o potwierdzenie przekroczenia granicy. Z odpowiedzi, którą Wnioskodawca otrzymał 04 lutego 2005 r. wynika, jednak, że odprawa wywozowa nie została zarejestrowana. Wnioskodawca jednocześnie stwierdza, że zgodnie ze stanem faktycznym, towar przekroczył granicę Unii Europejskiej i Rosji. Dowodem tego jest rosyjski dowód odprawy celnej. Na dokumencie tym potwierdzono, że 30 grudnia 2004 r. cały towar sprzedany na wystawioną przez Wnioskodawcę fakturę o numerze 8/EXP/2004 z 28 grudnia 2004 r. przekroczył granicę. Zgodnie z prawem celnym procedura celna wywozowa jest niezbędna dla wyprowadzenia towaru krajowego poza granicę. Skoro więc towar przekroczył granicę musiała być przeprowadzona procedura celna wywozowa. Wnioskodawca nie wie z jakich przyczyn przekroczenie granicy nie zostało zarejestrowane przez polskie służby celne. Nie wie czy zawinili ludzie, czy system komputerowy. Wnioskodawca wie, że towar przekroczył granicę, a brak potwierdzenia tego faktu nie wynika z winy Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00