Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.06.2005, sygn. PV/443-I/26/05, Urząd Skarbowy Poznań-Wilda, sygn. PV/443-I/26/05

Ze stanu faktycznego przedstawionego w piśmie wynika, że podatnik prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży maszyn i urządzeń przemysłowych i jest podatnikiem VAT. Podstawą realizacji sprzedaży jest podpisana umowa bądź zatwierdzona pisemnie przez stronę oferta. W związku z powyższym kupujący jest zobowiązany również do dokonywania płatności zgodnie z zaakceptowanymi w umowie lub ofercie warunkami. Dnia 17 lutego 2005r podatnik otrzymał 5% zaliczki od kontrahenta X na podstawie zaakceptowanej przez strony oferty na dostawę maszyny. Faktura zaliczkowa na otrzymaną kwotę na rzecz kontrahenta X została wystawiona dnia 21 lutego 2005r. Podatek VAT został rozliczony i zapłacony w deklaracji za miesiąc luty 2005r. Jako kupujący wskazany został kontrahent X. Dnia 25 marca 2005r została podpisana umowa sprzedaży maszyny, gdzie kupującym stała się firma leasingowa L, korzystającym - kontrahent X, a sprzedającym podatnik. Umowa ta dotyczyła maszyny z wcześniej zaakceptowanej przez kontrahenta X oferty. Ponadto w treści umowy zawarto zapis "równowartość kwoty /.../ wpłaconej przez korzystającego, sprzedający zalicza na poczet płatności dokonanych przez kupującego. Zdaniem Strony w wyniku zawarcia umowy sprzedaży będącej kontynuacją wcześniejszej oferty z datą podpisania umowy nastąpiła zamiana stron, nie skutkująca obowiązkiem wystawienia faktury korygującej dla kontrahenta X i nowej faktury zaliczkowej dla firmy leasingowej L. Wynikało to z tego, że podatnik nie dokonał zwrotu wcześniej otrzymanej zaliczki, a także nie otrzymał zaliczki od firmy leasingowej L. Rozliczenie kwoty zafakturowanej przez podatnika na korzystającego powinno nastąpić pomiędzy kupującym a korzystającym za pomocą tzw refaktury faktury zaliczkowej. Podatnik zwraca się z prośbą o potwierdzenie słuszności przyjętego przez Stronę sposobu rozliczania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00