Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 13.01.2005, sygn. US.IV-443/2/2005/VAT, Urząd Skarbowy w Puławach, sygn. US.IV-443/2/2005/VAT

Spółka zawarła w dniu 16.03.2004 r. umowę ze Sprzedawcą, na mocy której Sprzedawca zobowiązał się dostarczyć urządzenia i wykonać instalację chłodniczą do obsługi tunelu fluidyzacyjnego i komór chłodniczych. Zdaniem Spółki przedmiotem umowy jest kompleksowa usługa polegająca na dostarczeniu i zamontowaniu oraz uruchomieniu określonych urządzeń. Intencją Spółki było nabycie gotowej instalacji chłodniczej do obsługi komór mrozielniczych i tunelu chłodniczego, a nie nabycie towarów i odrębne nabycie usług montażu. Płatność miała zostać uregulowana w następujący sposób: przedpłata w wysokości 40% miała zostać zapłacona ciągu 14 dni od podpisania umowy na podstawie faktury proforma, płatność pozostałej części na podstawie faktur częściowych "za wykonane elementy rozliczeniowe na podstawie cząstkowego protokołu odbioru wykonania tych elementów, płatność ostatniej faktury w wys. 22% wartości umowy miała nastąpić w terminie 30 dni od daty uruchomienia instalacji i podpisania odbioru końcowego umowy. Pierwszą zaliczkę uregulowano na podstawie faktury proforma z dnia 18.03.2004 r. W trakcie realizacji kontraktu sprzedawca wystawił faktury cząstkowe (od 30.04.2004 r. do 30.06.2004 r.). Spółka uregulowała większość wynikających z przedmiotowych faktur należności. Nie odliczyła jednak wynikających z nich kwot podatku naliczonego. Do momentu sporządzenia niniejszego wniosku nie podpisano bowiem protokołów odbioru części usługi, ani protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy. Pojedyncze urządzenia wchodzące w skład instalacji chłodniczej nie mają dla Spółki żadnej wartości użytkowej. Wszystkie te urządzenia mogą być eksploatowane dopiero po ich odpowiednim zainstalowaniu w ten sposób, aby tworzyły sprawną i działającą instalację. Sprzedawca jest producentem urządzeń, które mają posłużyć do wykonania instalacji. Materiały i urządzenia wynikające z otrzymanych faktur zostały dostarczone na teren zakładu Spółki, ale nie zostały nigdy przyjęte na jej magazyn. Na dzień 30.12.2004 r. nie zostały wykonane jeszcze próby odbiorcze, a instalacja jest na etapie rozruchu technicznego i Sprzedawca na bieżąco usuwa zgłaszane przez komisję usterki. Odbiór instalacji powinien nastąpić w najbliższym terminie.Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur wystawionych przez Sprzedawcę w trakcie realizacji inwestycji, jeżeli zostały one wystawione pomimo braku określonych postanowieniami umowy protokołów odbioru wykonania części usługi?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00