Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.03.2005, sygn. WD-400/1/05, Urząd Skarbowy w Zamościu, sygn. WD-400/1/05

Czy Gmina jako osoba prawna i Urząd Miejski jako gminna jednostka organizacyjna muszą posiadać odrębne rachunki bankowe?

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a, art. 216 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst. jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 14.01.2005 r. nr Fn.3360/2/05 w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego postanawiam:ocenić stanowisko Strony jako nieprawidłowe.UZASADNIENIE Jak wynika z przedstawionego w w/w piśmie stanu faktycznego Strona jako gminna jednostka organizacyjna i Gmina jako osoba prawna posiadają odrębne numery identyfikacyjne NIP /Urząd Miejski w XXXXX numer NIP XXXXX otrzymał decyzją tut urzędu z dnia 24.05.1996r., Gmina XXXXX numer NIP XXXXX otrzymała decyzją tut. urzędu z dnia 26.01.2005r/.. Zdaniem strony Urząd Miejski i Gmina powinny mieć wspólny rachunek bankowy. Na gruncie przepisów prawa podatkowego przedstawione w piśmie zagadnienie dotyczące posiadania rachunku bankowego znajduje swoje uregulowanie prawne w przepisach ustawy z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jedn. z 2004r. Dz. U. Nr 269, poz. 2681 z późn. zm.). Obowiązująca od 1 stycznia 1996r. r. w/w ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników w art. 5 ust. 3 stanowi, iż zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi zawiera w szczególności pełną i skróconą nazwę (firmę), formę orgnizacyjno-prawną, adres siedziby, numer identyfikacyjny REGON, organ rejestrowy lub ewidencyjny i numer nadany przez ten organ, wykaz rachunków bankowych, adres miesca przechowywania dokumentacji rachunkowej oraz przedmiot wykonywanej działalności określony według obowiązująch standartów klasyfikacyjnych. Wobec powyższego, podmiot skłdający wniosek rejestracyjny powinien podać numer rachunku bankowego na druku rejestracyjnym NIP-2, a w przypadku wymagania przez bank do założenia rachunku bankowego decyzji o nadaniu numeru NIP, należy złożyć NIP-2 aktualizacyjny /z podanym rachunkiem bankowym/ w terminie określonym w art. 9. ust. 1 ustawy o NIP /w przypadku podatnika podatku VAT nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana danych/. Udzielona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Stronę i stanu prawnego obowiązującego w dacie jego zaistnienia. Zgodnie z art. 14b § 1 i §2 w/w ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia. Na niniejsze postanowienie zgodnie z art. 236 w związku z art. 14a §4 w/w ustawy Ordynacja podatkowa służy prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zamościu w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00