Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 31.10.2005, sygn. US.IV-443/15/2005/VAT, Urząd Skarbowy w Rykach, sygn. US.IV-443/15/2005/VAT

Czy pobieranie przez Miasto opłat za korzystanie z gminnych przystanków komunikacji miejskiej na podstawie umów zawartych z przewoźnikami wykonującymi zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki 22% czy korzysta ze zwolnienia, jako usługa z zakresu administracji publicznej wg klasyfikacji PKWiU 75?

Pytanie podatnika

Stan faktyczny przedstawiony przez podatnika:Miasto D jako osoba prawna (podatnik podatku VAT) wykonuje swoją działalność na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. Zgodnie z ustawą gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Art. 7 ust. 1 tej ustawy mówi, że zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, które obejmują m.in. sprawy:utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.Zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 4 cyt. ustawy zadania własne gminy są zadaniami użyteczności publicznej tzn., że utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych należy do tych zadań. Także par. 8 Statutu Miasta D stanowi, że do zadań własnych Miasta należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym a ust. 2 pkt 18 wskazuje, że zadania własne obejmują m.in.:utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. W dalszym ciągu, powołując się na ustawę z 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Miasto wykonuje zadania z zakresu gospodarki komunalnej, które obejmują w szczególności zadania o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwalne zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Natomiast art. 4 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy stanowi, że organy jednostek samorządu terytorialnego postanawiają o:wysokości cen i opłat albo o sposobie ustalania cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej jednostek samorządu terytorialnego.W oparciu o ww. przepisy prawne oraz na podstawie uchwały Nr XL/283/97 Rady Miejskiej z dnia 27 maja 1997r., oraz uchwały Nr XXI/133/99 z dnia 2 grudnia 1999r., Burmistrz Miasta D wydał zarządzenie Nr 1/2004 z dnia 2 stycznia 2004r. w sprawie ustalenia opłaty za korzystanie z gminnych przystanków komunikacji miejskiej. Opłata ta stanowi cenę za usługę utrzymania w porządku i czystości gminnych przystanków komunikacji miejskiej i wynosi 40 zł. miesięcznie. Opłata powyższa pobierana jest przez Miasto D od przewoźników wykonujących na terenie Miasta krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami, na podstawie zawartych z nimi umów na korzystanie z gminnych przystanków komunikacji miejskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00